onsdag 12 december 2007

Tilda-ängel o saltburkar

Denhär ängeln ur "Tildas julehus" sydde jag klar förra veckan. Den är 80cm lång. Jag ska göra små justeringar på nästa jag syr, kransen är inte riktigt den jag ville ha, men jag hittade ingen annan som passade o jag orkade inte börja göra nån av ris...
Glasburkarna är gamla syltburkar som jag hällt havssalt i o sen satt jag i enris, jag har en mindre burk opp o ner vänd i den stora så står ljuset stadigt, ett glas i den lilla...5kg salt gick åt...



Jag tyckte att vingarna var svåra att få snyggt stoppade, blev lite rynkiga..


Gammal 5 l:s Riihimäki glasburk

Saltet ser ut som små iskristaller när ljuset brinner.

3 kommentarer:

umulie sa...

Så fin engel! JEg har og sydd en slik, og mine vinger ble ikke så fine som dine, dessuten sydde jeg "tuppene" på vingene feil vei.... den står ute på trappa mi, skal se om jeg får tatt et bilde når det er dagslys. Ha en fortsatt fin førjulstid. I morgen er det Lucia feiring- og da fyller min sønn 3 år!! Jeg mnå stryke hvite kjoler...

Handplockat sa...

men åh så fint Du har verkligen lyccckas med tilda

saltet hade jag åxå tänkt att prova

ha det bäst

Anita sa...

First of all, I hope your Christmas was merry and bright! ;-)))

Wow, I adore your Tilda angel, she is so cute and adorable! I would love to sew a Tilda angel, too but I am worried that my sewing skills are not good enough, it looks so complicated! Or what do you thing? How many hours did you need to finish it?

Best wishes for a creative New Year!

Anita