söndag 11 januari 2009

Måsar

Jag har den senaste veckan sytt par i sniglar, kattor och nu sist måsar. Det är enkla Tilda-mönster som går snabbt att sy, bara några få delar att montera ihop. Kattorna och måsarna har funnits som materialsatser på Panduro Hobby. Anledningen varför jag har haft bråttom att få ihop flera olika Tilda-figurer kommer jag till i ett senare inlägg...




Jag ska ta med måsarna ut till sommarstugan tillsammans med den fina tavlan vi fick av D&P till julen, Tack!
Det är en oasis fastlimmad ini krukan och kokosfiber har fått bli bon. Kokosfiber är också som krans på måsarnas huvuden. Vi har ett par måsar ute vid stugan som kommer varje år till samma sten och bygger bo, fast dom hittar inga sjöstjärnor här uppe i Kvarken...

7 kommentarer:

linéa sa...

Wow! De är såå somriga o fina.
Kram

Lycka är ~ Onnea on sa...

Känsla av sommar..snygga.
Nu blir jag allt nyfiken på vad du har för dig...
~Marita~

GREETJE sa...

This is so perfect!!!!!
love it!!!!
Greetje

charonja sa...

varifrån får du såna "gamla" materialsatser? Jag vill också ha...
mvh Charonja

Lappeklipp sa...

Man kan höra hur måsarna skränar, suck om det ändå vore vår redan!!!!
Jag har nu varit och joxat ihop ett nytt räknarpaket åt mej, min blogg blev nog inte sådär jätteförtjust över mitt trixande av html-koderna så nu är den lite färglös för tillfället.
Inga nya linneprover har kommit ännu.
Kram L.

Sirpa sa...

Siis sinähän oot ollut ahkera!!! nää on kyllä niin ihania... noi kissatkin oli yli suloisia... Ja se sammakko :)
Sun vapaapäivät meni varmasti noita näpertäessä - mutta hukkaan ei aika mennyt!!! ;)

Jojjo sa...

Meeen vilka söta måsar! Det är bra att det finns en del tildasaker som går snabbt att sy. Jag vill ju ogärna lägga ifrån mig det jag jobbar på innan det är färdigt men de flesta saker tar ju ändå ganska lång tid att göra så man blir tvungen...