fredag 30 oktober 2009

Alla Helgons Dag

Jag funderade tillsammans med min arbetskamrat hur vi firar "Alla Helgons Dag", vissa har som tradition att tända ljus på våra anhörigas gravar och jag tänder ljus på min pappas grav. Barnfamiljer har fullt upp med spöken och monster denna helg... Det har blivit lite fel med att säga det är dom "avlidnas dag" , för egentligen är det Helgonen vi firar, alltså personer av den lite mera ädlare sorten, men som min kamrat sa: vi människor är väl nångång i livet ett helgon, om än bara glimtvis...
Ha ett lugnt och fridfullt veckoslut!


7 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Tycker det låter bra det där att alla åtminstone tidsvis är ett helgon :) Hos oss har vi aldrig firat halloween. Men vi minnns nära o kära o tänder ljus. Ha en trevlig alla helgons helg!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Önskar dig en trevlig helg!!
jag ska jobba. Vi firar inte med varken pumpor eller spöken. På dagis är det maskerad. men hemma är det som vanligt.
~Marita~

Lyckoslanten sa...

Vilken fin header du har fixat sedan jag hälsade på här senast! Det är knepigt med de här helgerna och seden att vi firar eller tänder ljus på gravar infaller egentligen på Alla själars dag, som är dagen efter Alla helgons dag. Hoppas du får en fin helg!

Huset på toppen sa...

Ønsker deg en riktig fin helg,vi feirer ikke Halloween eller Alle helgensdag,men en blomst og lys skal vi legge på graven til mine svigerforeldre på søndag!
Klem Linda

Magia da Inês sa...

Olá amiga!
Passei para rever seu cantinho...
Além de criativo é muito delicado.
Novamente, parabéns pelo seu trabalho!!!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Um ótimo fim de semana!
Feliz Halloween!!!
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Sari sa...

Jag är inte heller någon stor anhängare av detta Halloweenfirande, men med en son på 6 år som hört talas om detta på olika sätt är det svårt att strunta i det helt...
Vi har haft en lugn och skön helg!
Ha det bra!
Sari

Margie’s daughter Leiny sa...

Hi, I just found your blog and I love it. I have just started to made my first doll from a Tilda book, yours are amazing. It is impossible to get the material here in Ireland. Hugs, Margie.