tisdag 9 november 2010

Tänk om...

Två av mina laster är tyg och böcker. Jag har kommit så långt att jag ofta frågar mig, BEHÖVER jag det här tyget / boken eller VILL jag bara ha det...sen kan jag fundera på om det är BRA ATT HA nån gång i framtiden eller är det en sak som jag MÅSTE HA, bara i fall att...

I förra veckan slog "ha-begäret" sina klor i mig och det var ingen tvekan om att börja med några funderingar och frågor om att "behöva ha" eller inte, den här boksamlingen MÅSTE JAG BARA HA!!

En lite samlingsbox med fyra böcker, att jag redan har alla mönster som finns i boxen spelar ingen roll eller att det är bara är några axplock av alla mönster som denna författare har skapat spelar heller ingen roll, jag VILLE bara HA den lilla boxen!

Den kostade bara 10,75 €, frakfritt från England till min postlåda, bara att stoppa ner handen och dra upp, koka sig en kopp te, sätta sig ner och titta i böckerna...hmmm...som jag redan sett massor av gånger...men så himla roligt ändå...HÄR kan ni beställa den om ni vill.

Min andra last är ju tyger. Jag har väl några meter av det i mitt syrum och bestämde i våras att jag INTE skulle köpa mera tyg...nåja...gardinstyg räknas inte...inte heller tex. tyger som jag MÅSTE HA om jag får nån beställning av ett visst tyg eller färg...I förra veckan satt jag och "bläddrade" i tyger på "nätet" och Herr Käranån såg vad jag höll på med. Han säger då: nu ska du passa på att beställa tyger från USA för dollarn är billig nu jämfört med euron! Tror ni han behövde säga dom orden en gång till? som den kärleksfulla hustru jag är, gjorde jag precis vad han bad mig om!! Att det till på köpet var 50% rabatt på tyger därifrån jag beställde gjorde ju inte saken sämre!

Nu sitter jag här och väntar på att tyg ska dimpa ner i postlådan, det blir nog först nästa vecka det sker. Jag har också börjat fundera lite på vad som skulle hända om mitt tygförråd skulle bli oroväckande litet...Tänk om jag ändå skulle passa på att beställa LITE mera tyg...tänk om jag faktiskt BEHÖVER mera tyg... tänk om jag ser nåt som skulle vara BRA ATT HA... tänk om det är nåt som jag MÅSTE ha...Tänk om jag skulle ta och vara nöjd med det jag har i mina tyglådor...hmmm...det blir nog det sista "Tänk om" för den här gången!

23 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så kreativ som du är kan du inte ställa till med att bli utan tyg :)Är det 50% och maken dessutom uppmanar dig att beställa är det bara "to go for it"!
Kram Kicki

Nette Cecilia sa...

det är nog samma problem här ,då är det förstås mera meter tyg o trångt i hyllorna,men det kan ju behövas,kram Nette

HegeT sa...

Så klart disse er et "må-ha"...!!..
Og stoffer til 1/2 pris er heller ikke lett å si nei til....
Forståelsesfull mann du har...

kos deg med både bøker og stoffer, når det kommer..

tirsdagsklem
HegeT

Lyckoslanten sa...

Vilket kul inlägg och precis som om det var mina egna tankar. Jag har också börjat föra samtal med mig själv om jag behöver den boken. Nu när du tipsar tror jag att jag behöver den där boksamlingen! Det är guld värt att ha en förstående man. ♥

paula sa...

big smile ,;-)))))))))))
greetings Paula

Monica sa...

Mitt samtal med mig själv ledde just till att jag absolut behövde dendär boksamlingen. Nu får jag bara vänta på att postgången ska fungera! :)
Kramar Monica

annika sa...

Du är rolig du...
och tack för tipset om böckerna för jag tror att jag också behöver....och billiga tyger från USA sa du...Oj så sugen jag blir för jag har ju inte heller några tyger ;)

Ska ta och kolla lite mer på Tildaböckerna...
annika

Erica sa...

Varför känns detta så bekant.. kanske inte då det gäller tyger, men vackra papper har jag väldigt svårt att stå emot.. ja, jag känner igen tankegången!

Och vilken fin boksamling! Har de flesta Tilda-böckerna, är det samma sak fast de delat upp dem i teman kanske?

Ha en bra vecka! Kram, Erica

H.T. sa...

Hi:-)
I have just bought that asset of small boooks and have already advertised in my blog's side roll.This is a very nice edition,only a pity,that everything has been repeated from the previous books-I mean-almost no new patterns,but fine graphics and typical colours.It is worth to have it.What I like in it best- all the ready made patterns-only to make bigger,print,cut the fabrics and...sew:-)
Best Regards-from HalinaDK-

Maria sa...

Å, så underbart att samla på Tilda-böcker! Jag har några stycken - men kan tänka mig några till! Tack för tipset! Jag tror inte att man kan få för många böcker av den här typen - och inte för mycket tyg eller garn heller. Njut!

Lappeklipp sa...

Ha ha, du är då för rolig och har än en gång sååå rätt. Vi kan nog alla känna igen oss i det du skriver.
Den underbara pirrande känslan när man får nya vackra tyger till sina samlingar och känner hur inspirationen flödar, är svår att slå.
Sköt om dej!!!!!!

MiasAteljé sa...

Ja, oj vad jag känner igen mig. Tyg kan man aldrig få för mycket av.
Vilka underbara Tilda böcker du har hittat. Ha begäret har vaknat.
Undrar om mönstret på vinteränglar finns med, det har jag letat efter i 1-års tid och inte lyckats få tag i.
Kram Mia

Lena sa...

Hej!
Jag tycker det en trevlig last vi har vi handarbetsfanatiker. Jag gör precis likadant, det var som om jag själp hade skrivit det. Jag önskar länka dettta bra citat på min blogg om det är okej?
Förstående män är aldrig fel.
Mors! Lena

Vform sa...

Åh...vad man känner igen sig!
Inte precis med Tildaböcker och tyg ... det finns mycket annat!
GARN, fast jag inte stickar speciellt mycket, men ifall om...
"Blanka" träprodukter som behöver färgläggas ;)

Ja, ja, vi får väl ha våra laster, vi verkar inte vara ensamma :)

Janne i Fagerlia sa...

Skjønner godt du falt for fristelsen til å kjøpte denne samlingen av bøker. Må sjekke dette nettstedet jeg også.

Hantverkarglädje sa...

Den där tygbeställningen låter som rena fyndet, nästan så snålvatten börjar rinna. Härlig man du har ha ha.

Linda sa...

Känner igen mej när det gäller tyg, nu har jag ett helt stort vitrinskåp fullt så jag försöker låta bli att köpa mer :)

Tack för den fina kommentaren om änglarna! Jag använder två olika garn, ett heter Loop the loop och ett heter Puddle.

mamma lycklig sa...

Man får tänka på att det isolerar
bra nu under vinterhalvåret. Och skyddar det mot kyla så skyddar det mot värme. Och så kan det ju vara bra och ha också. Passa på att tävla på min blogg, kanonfint pris. Dock inte tyg :o)
Ha en skön helg
Kram Nettan

Tanjis sa...

Vilken gullig bok-samling! Jag fattar att du bara var tvungen att beställa den. :D
Kul att få se vad du har beställt för tyger.

Lisbet sa...

Hahhhaaa! :) Vilket härligt inlägg! Det är ju precis så där det är!
Hoppas du får dina tyger snart. Om ifall att...
Ha en skön söndag!

Lizzan sa...

Det ska bli en kall vinter sägs det, så köp mera tyg, det isolerar bra ;)
Kram Lizzan

Kalex © sa...

Titta in i min blogg! Den senaste Tilda bok för gratis nedladdning!
Kalex.

linéa sa...

Hej. Beställde en jag med men nu kostade den 16.37 euro. :-))