lördag 8 januari 2011

Flower-Power

Nu har jag fått hem den nya boken av Anne-Pia Godske Rasmussen: FLOWER-POWER PATCHWORK! Den är helt fantastisk, enkla mönster, tyger i härliga färger som bara gör en glad, och man vill att NU ska det vara vår!

A-P Godske Rasmussen har gett ut 11 st böcker och det är faktiskt första som jag har av henne. När man tittar i hennes tidigare böcker så har färgskalan gått från brun/beige/tegelrött till klara ljusa pastellfärger. Böckerna och färgskalan påminner ibland om en annan författare, T.Finnanger. Hennes nya bok kommer ut nu i februari/mars och det är också en bok som jag ska köpa.

Boken är på danska och här kan man bl.a. sy "nålepude, nålebog och nåleblost" eller varför inte en"blomst med målebånd"!

"Damernas Toolbox" i vårgröna tyger.

Hexagon-täcke, men lapparna skär man ut på ett annat sätt och syr ihop dem till hexagons.

Det här är sytt i samma teknik men i en helt annan färgskala, såå fint!


Jag har en "måste göra lista" och där finns det alldeles för många saker jag ska ha gjort, så denna härliga bok kommer en bra bit ner på den listan, tyvärr, men ...jag har ju något att se framemot och nu ska jag sätta i gång med min lista så boken kommer fort högst upp...
Vill ni se flera färdigsydda saker ur boken, klicka då på den här bloggen.

16 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Vilka UNDERBARA Vårfärger..här ösregnar det och är riktigt milt i luften.......tror det blir en tidig vår.,
dags för lite PARTY
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med:)
Håkan

LisaMatilda sa...

Härliga färger! Får mig att längta till våren ännu mera...

Hantverkarglädje sa...

Åååå, alla dessa böcker som ser så intressanta ut. Har du tips om var man kan beställa olika hobbyböcker på nätet eller beställer du från typ Adlibris eller nåt liknande?

Maria sa...

Vilken härlig bok du har fått tag på! Önskar att jag hade tid för lite patchwork också - får kanske ta symaskinen till butiken någon period. Tack för tipset om att Tone Finnanger ger ut en ny bok! Den MÅSTE jag ha, känner jag.
Ha en skön och inspirerande helg!

Annelis hantverk sa...

Vilken underbar bok, tack för tipset! Den skall jag försöka få tag på.
Ha en bra dag!

Nette Cecilia sa...

Underbar bok tack för tipset,det börjar nog så småningom klia i vill göra fingrarna,kram Nette

Ingela sa...

En sådan där bok som man njuter av och drömmer om att göra en dag när andan faller på ;-)

Lyckoslanten sa...

Grattis till den boken, en bok med vars idéer du kommer att göra något alldeles extra av.
Fin layout på dina bilder!
Lycka till med göra-listan och ha en skön helg! ♥

Louise sa...

Ja det var verkligen vår i ditt inlägg idag ;) Härligt!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Vaerkar vara en bok jag vill få tag i. Pias andra böcker är trevliga också. Tones bok är ju ett måste ;)
~marita~

Vform sa...

Hej Käranån!
Jovisst förstår jag att boken behöver komma högst upp så fort som möjligt!
Spännande att får se dina fina alster då du har kommit "dit"!
God fortsättning på nya året!

Lisbet sa...

Du kan ju flytta boken upp ett par steg. I smyg, så ingen ser :)
Den ser väldigt intressant ut!

Jag tycker som du, våren hit nu. På en gång!
Ha en fin tisdag!

Liliana Lucki sa...

Mucha belleza !!!!Felicitaciones.

Erica sa...

Ser ut som en jättehärlig bok! Är säker på att du kommer skapa underbara alster ur den.

Kram, Erica

Lisbet sa...

Hoppas du har en skön helg. Här är det så kallt, men snart blir det varmare. Och grrr så mycket snö...

Lappedamen sa...

Det høres ut som en bok jeg må ha. Takk for at du omtaler den her.