fredag 22 november 2013

Blinka lilla...

...stjärna där! Stjärn-temat håller i sig, på textilier, porslin, kläder osv. överallt ser man stjärnor...

 
Jag har tagit en liten, liten paus från symaskin och stickat vantar med stjärnor på!


Det är stjärnor i självhäftande reflex som jag klippte till och tryckte fast på vanten, jag vet inte hur länge de sitter kvar, så i natt, ( ca: 02:30-tiden ) kom jag på att jag kan sy fast dem i spetsarna så sitter de bättre fast. Vad annat kan man tänka på den tiden på dygnet?!


Jag har också grävt i mina skåp, jag minns ju inte vad jag har där mellan "grävningarna", och hittade ett skinntyg som jag tyckte skulle passa på vantarna så jag sydde dit lite skinn i kanten.

  
Garnet heter "hile", Novita och det är glitter i garnet. Jag virkade en julgransboll/kula av garnet, det är ju väldigt "inne" med stickade och virkade julgranskulor nu, men det är inte min grej, Nasse fick den och han tycker om den i alla fall. Garnet som blev över blev i stället vantar åt mig!


Här har det snöat och vi har vitt på marken, än så länge, för det har redan börjat smälta bort! Det är annars så mörkt ute när det inte är nån snö som lyser upp, får gå ut med mina vantar och lysa i mörkret med mina reflexstjärnor i så fall.


Nästa helg har vi "Lilla Jul" eller 1.a Advent, kanske det kommer upp nån stjärna i mitt fönster i nästa vecka...I kväll blir det varm glögg och jag önskar er alla en riktigt skön helg!

5 kommentarer:

Tilkkureppu sa...

Hienot lapaset! Ovat yhtä valkoiset kun yöllä satanut lumi!
Hyvää viikonloppua!

Hantverkarglädje sa...

Vackra vantar blev det och god ide med reflexen på.
Jo visst löser man sånt där rätt bra sent på kvällen. Tycker inte det är så dumt att tänka på sådant istället för något tråkigt ifall man ändå är vaken den tiden. Känner rätt bra igen mig själv. Ha det så gott.

Vardag och flärd sa...

Vilken bra idé med reflexstjärnan, reflex behövs nu! Har sett att det finns reflexgarn, tänkte köpa och sticka vantar.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Lappeklipp sa...

Ooooo så ulligt och gulligt, ett riktigt stjärnskott!!!!!

Lyckoslanten sa...

Flitiga du! Så fiffigt med reflexstjärnor på vantarna!
Jag brukar komma på de bästa idéerna på nätterna ;o) Ha det så gott! ♥