onsdag 29 juli 2015

Giraffer!

Nu har de blivit klara, äntligen! Girafferna har legat i delar på mitt sybord alldeles för länge och nu blev den andra också klar.

Girafferna finns i boken " Tildas Atelier " 2011, T.Finnanger. Jag har här den mindre modellen, ca 45cm höga beroende på hur högt/lågt man placerar benen på kroppen.

Jag har sytt fast armar och ben med knappar så kan man röra lite på dem, i boken är de fastsydda på kroppen. Jag lämnar också en vändöppning baktill i sömmen och syr fast sen när jag har fyllt med vadd. i boken är det sytt på ett annat sätt.

Lite små detaljer: Öron och horn, fickorna på byxorna, sytt fast ett hjärta baktill på klänningen och så rosetter på halsen!


I den här boken finns en avdelning för barn, " Cirkusliv ", och där kan man sy både giraffer och elefanter, cirkustält, kuddar och clownkragar...

 Ni får ursäkta bildkvaliteten, jag har lite bråttom att fotografera för nu ska jag i väg till arbetet...bara 3 dar kvar så smäller det...
Ha en bra onsdag!

8 kommentarer:

Tumlaren sa...

Jättesöta giraffer du sytt! Ser väldigt pilligt ut.

Tumlaren sa...

Jättesöta giraffer du sytt! Ser väldigt pilligt ut.

Anonym sa...

Vilka härliga vänner !

EL RINCON DE CHELO sa...

Preciosas!!!!

skapa och inreda sa...

De är så jättefina, allt du gör är så otroligt välgjort. Jag blir så inspirerad när jag tittar in till dig och se allt du har gjort i tidigare inlägg.
Jag var på loppis i går och hittade udda koppar som fick följa med hem, kanske jag vågar mig på att göra små änglar. Jag har flera av böckerna med Tilda inspiration som jag njuter av att titta i när jag sitter med en god kopp te.
Önskar dig en fortsatt trevlig sommar.

Paqui Galán sa...

Me encantan!!! Son preciosas <3

nattugglan sa...

De va nu så söta! Och din mans knivar va också för häftiga, jag har kollat bland dem "alla" o en som hade rött skaft , den va ju för fin!!

Alla kan sy sa...

Vilka fina detaljer! Väldigt inspirerande :)