torsdag 24 september 2015

Sneak Peek - Marmelad

Hösten fortsätter och vara varm! Regnar ibland, lite blåsigt ibland, men överlag har vi en härlig höst. Många tycker inte om den här tiden när det blir mörkare och vi har en lång höst/vinter framför oss men jag tycker om hösten. Nu när det är massor med vackra färger i naturen känns det helt rätt att sätta saxen i färgglada tyger!

Jag har övredelen av täcket klart men vill inte visa hela för jag ska ge bort det. Jag vet inte om mottagaren är inne och tittar på min blogg så därför får ni bara en liten "sneak peek" av det.

Blocken är enkla att sy ihop, det är färgerna på tygerna som gör detta täcke till en godiskorg full med Marmelad!

Tygerna är en blandning mellan just "Marmelade by bonnie and camille for Moda" och "California Girl by Joanna Figueroa, Fig Tree & Co. for Moda", så täcket kommer att få heta "Marmelad".

Baksidan av täcket blir ihop sytt av restbitar från blocken och ramarna.
Det var vad jag har att bjuda på en höstdag som denna! Ha det så bra!

7 kommentarer:

Monique sa...

Nice fabrics!
Kisses
Monique

Lappeklipp sa...

Ja det kommer att bli en fin Marmelad det kan man redan se på din sneak peak. Höstens färger är verkligen fina, men det känns så tråkigt när alla fina sommarblommor tynar bort i höstrusket, nåväl det kommer en ny vår, vi skall bara fira jul emellan :o)
Önskar dej fina höstupplevelser!

Vform sa...

Hej, längesen senast! :)
Spännande att få se täcket färdigt! Ser redan av färgerna att det blir jättefint - som vanligt!
Hösten är här, och julen kommer när vi minst anar, tiden går ju så fort!
Får väl börja planera för julmarknaderna .... ;)
Ha det så bra!

Tilkkureppu sa...

Kauniita kankaita, ihana värimaailma, lämmin ja silti raikas!

thiet ke nha dep sa...

nice blog



biet thu dep
nha xinh


Lisbet sa...

Man blir sugen på marmelad... (så vackert det blir)
,,, och sugen på att sy.
Hösten har jag njutit av i år, inte förr om åren. Vet inte vad det beror på, hinner kanske se mera av den ur ett annat perspektiv, trots att jag är i gång.
kram

EL RINCON DE CHELO sa...

Maravilloso trabajo!!